Slider Blog | Kopejte Za Nás!

Naše práce není jen o vysokých budovách, letištích a silnicích. Pro novou městskou čtvrť Waltrovka jsme postavili lávku, která obyvatele propojuje se stanicí metra Jinonice. Vede přes železniční trať a ulici U Trezorky.

Při realizaci jsme se museli poprat s velkým výškovým rozdílem mezi terénem u metra a novým Walterovým náměstím. Postavit lávku, která překonává šestnáctimetrové převýšení, zkrátka není jen tak. Dolní část schodiště je z toho důvodu v podobě tzv. jezdeckých schodů, které navíc umožňují vjezd kočárkům a kolům.

Zajímavé také je, že se nám celý projekt podařilo kompletně zhotovit během šesti měsíců, a to bez přerušení provozu na železniční trati. Několikrát jsme museli uzavřít silnici pod lávkou, ale vždy jen krátkodobě. Pevně věříme, že z toho máme radost nejen my, ale také všichni, kdo kolem zrovna projížděli.

Lávka nyní do lokality přirozeně zapadá a my jsme rádi, že se vše podařilo jak po stránce technické, tak vzhledové. Lávku například osvětlují LED pásky přímo ze zábradlí, které z ní, ve spojení s cihlovou barvou schodů, dělají nepřehlédnutelnou a zároveň velmi zajímavou architektonickou stavbu.

Třináct nadzemních podlaží s 29 000 m² kancelářských prostor a čtyři podlaží podzemního parkoviště s čtyřmi sty parkovacích míst. To všechno díky nám nabízí administrativní centrum Enterprise Office Centrum na pražském Pankráci.

U takového projektu je také důležité myslet na to, kdo bude daný objekt pravděpodobně obývat. Ve spolupráci s autorizovaným architektem doc. Ing. arch. Vladimírem Krátkým jsme proto postavili kvalitní a efektivní budovu s moderními prostory. A vyplatilo se to! V současnosti ji vlastní jedna z největších českých technologických firem Avast Software. Od původních majitelů ji na konci roku 2016 koupila za tři miliardy korun.

Stavbu jsme zároveň od začátku koncipovali tak, aby splňovala podmínky certifikátu BREEAM Excellent, který nastavuje standard nejlepších postupů v oblasti navrhování budov s důrazem na trvalou udržitelnost.

Jedním z našich největších projektů v České republice jsou práce v rámci pražského Letiště Václava Havla. Od října roku 2017 tam rekonstruujeme a upravujeme nástupní mosty, aby u nich mohla stát dálková letadla. Původní mosty byly navrženy v devadesátých letech, a proto současnému standardu už nevyhovují. Dnes jsou pro dálkové lety potřeba zdvojené mosty, takže cestující nastupují rychleji a pohodlněji. Spokojení jsou oni i letecké společnosti.

Na letišti jsme pracovali už v roce 2013 a dostali jsme za to tehdy dvě ceny za Dopravní stavbu roku 2013. Během necelých pěti měsíců jsme opravili skoro tři kilometry hlavní přistávací a vzletové dráhy. To všechno navíc v přímém kontaktu s letovým provozem, který probíhal na vedlejší dráze. Kritickým místem celé rekonstrukce byl 400 metrů dlouhý úsek, kde se dráhy křížily. Opravy v tomto místě bylo navíc nutné dokončit ve zkráceném termínu, takže jsme si docela mákli.

Všechno jsme ale nakonec stihli a díky nám tak letiště zvládne i silný letový provoz včetně těch největších dopravních letadel!

Na Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně spolupracujeme se společnostmi Hochtief a Avers. Rekonstrukci jsme zahájili v červnu roku 2017. Jedná se o tak rozsáhlou záležitost, že plánované ukončení bude až v letošním roce. Takže pokud se vám tento projekt zalíbí, můžete se nám ozvat a podílet se třeba právě na něm!

Naše část práce zahrnuje kompletní kabelizaci, odstranění stávajících kleneb, odvodnění viaduktu a rekonstrukci mostních objektů na vedlejší trase, což je dalších sedmnáct kleneb a dva mostní objekty. K tomu ještě stavba několika pozemních objektů a integrace telekomunikačních zařízení. Spousta práce, že?

Na tom je krásně vidět, že se opravdu nenudíme a naše práce je každý den jiná. Viadukt byl navíc v provozu bez velkých úprav přes 160 let, takže rekonstrukce už byla doopravdy potřeba. Celková délka oprav je bezmála 1,5 kilometru a celkem bude stát skoro 1,5 miliardy korun.

Poslední květnový den roku 2016 jsme symbolickým poklepáním na základní kámen zahájili realizaci projektu pro Letiště Pardubice. Jednalo se o přemístění odbavení cestujících do nového terminálu, který nese jméno prvního českého letce Jana Kašpara.

V areálu stávajícího letiště se nachází mezi veřejnými prostory a odbavovacími plochami, takže ještě před stavbou samotné haly jsme museli postavit silnice a zbourat staré sklady. Rok po zahájení stavby už jsme začali nasazovat technologie a od září mohl začít fungovat testovací provoz.

U takovéto stavby, kterou budou navštěvovat i zahraniční cestující, je třeba dbát na to, aby dosahovala evropských kvalit a splňovala mezinárodní standardy. Mohli jsme tím pádem zužitkovat zkušenosti, které máme z obdobných staveb v různých koutech Evropy, a připravit Pardubickému kraji důstojnou vizitku nejen pro české cestovatele.

Součástí stavby byly i veškeré příjezdové komunikace k budově včetně parkoviště a sadových úprav. Za šestnáct měsíců tak mohl letištní personál vítat cestující v novém terminálu, který splňuje veškeré požadavky na moderní prostory pro odbavení cestujících a jejich zavazadel.